Łatwe w montażu, odporne na wielokrotne przewożenie, a co najważniejsze skuteczne – takie właśnie są roll upy. Ta wygodna, a jednocześnie efektowna forma reklamy idealnie sprawdza się tam, gdzie liczy się szybkie przyciągnięcie uwagi klienta: na szkoleniach, targach, spotkaniach biznesowych, czy promocjach. Czym jest i jak zaprojektować roll up? Przedstawiamy garść najważniejszych informacji, które pomogą w skutecznym reklamowaniu firmy. 

Roll up – co to jest?

Baner roll up (czyt. rolap) to specjalny stelaż reklamowy, dzięki któremu możliwe jest łatwe i eleganckie zaprezentowanie planszy graficznej – plakatu. Składa się on najczęściej ze specjalnej kasety (zawierającej system rolujący, dzięki któremu baner jest zwijany do wewnątrz), masztu, górnej listwy zatrzaskowej oraz czasem stopek. Treść reklamy nadrukowuje się na specjalnym materiale, którego dolna krawędź następnie zamocowywana jest w kasecie rolującej, a górna w listwie zaciskowej. Roll up jest niezwykle wygodny w użyciu, ponieważ szybko się je rozkłada, a po każdej prezentacji można go łatwo i szybko zwinąć i transportować bez ryzyk uszkodzenia plakatu. Wymiary roll up-ów to najczęściej:

  • 80 cm x 200 cm,
  • 100 cm x 200 cm,
  • 120 cm x 200 cm.

Jak zaprojektować roll up?

Roll up reklamowy przede wszystkim powinien być widoczny i czytelny z dużej odległości. Do tego konieczny jest dobrze wykonany projekt, który będzie charakteryzował się przede wszystkim:

  • minimalistyczną, a jednocześnie jak najbardziej bogatą w treść formą graficzną,
  • zamieszczeniem chwytliwego sloganu,
  • odpowiednio dobraną (przede wszystkim czytelną, odpowiedniej wielkości i prostą) czcionką,
  • jak najmniejszą ilością tekstu – wymienić należy jedynie najważniejsze informacje.

Ile kosztuje rollup?

W przypadku produktu, jakim jest roll up, cena zależy przede wszystkim od następujących czynników:

  • projektu graficznego,
  • kasety rolującej wraz z mechanizmem i stelażem,
  • wydruku ( powierzchni i zastosowanego materiału).

Jeśli inwestujemy w taki pełny rollup, cena wynosi zazwyczaj średnio około 200 zł. Na żadnym z tych elementów nie warto jednak oszczędzać. Dobrze wykonany projekt gwarantuje skuteczne przyciągnięcie uwagi klienta, profesjonalny wydruk z użyciem odpowiednich materiałów pozwoli na dłuższe korzystanie z baneru, a wysokiej jakości kaseta i stelaż mogą być później wykorzystane w następnych kampaniach. Tanie rollupy mogą więc okazać się na dłuższą metę nieopłacalne.

Jak rozłożyć i złożyć roll up?

Podstawę w przypadku tego typu produktów stanowi kaseta rollup, z której rozwija się stworzoną grafikę. Aby to zrobić najpierw należy wyjąć roll-up z torby transportowej, a następnie ustawić kasetę, rozstawiając nóżki, jeżeli model takie posiada. Potem rozkłada się maszt, często zamocowując go w specjalnym otworze znajdującym się w obudowie kasety. Tę czynność trzeba wykonać dokładnie, aby zapewnić stabilność konstrukcji. Teraz przychodzi kolej na rozwinięcie plakatu – ważne jest, aby chwycić za środek listwy zatrzaskowej. Baner rozwinąć należy na pełną wysokość i zamocować na maszcie. Kiedy rollup wymaga zwinięcia listwę należy odczepić od masztu, a następnie powoli i równo wprowadzić ją z powrotem do kasety, złożyć nóżki i maszt, i całość umieścić w torbie transportowej.

Jak przygotować grafikę na roll up?

Projekt roll upu powinien opierać się przede wszystkim na wysokiej jakości, eleganckiej grafice, która będzie skutecznie przyciągać wzrok przechodzących osób. Na samej górze należy umieścić logo organizacji, dzięki czemu potencjalny klient, już po krótkim spojrzeniu, otrzymuje informację, z kim dokładnie ma do czynienia. Wybierając kolory warto postawić na kontrastujące, ale przyjemne dla oka barwy, które jednocześnie będą korespondować z ofertą firmy. Jeżeli w projekcie roll upu ma znaleźć się zdjęcie, trzeba pamiętać, że nie może być ono w rozdzielczości mniejszej niż 300 dpi.

Źródło: Shark Design – drukarnia Warszawa

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here