Kampanie SEM, reklamy Google Ads, linki sponsorowane, banery reklamowe w sieci reklamowej – dla niektórych pojęcia są dobrze znane, niektórym “obiły się o uszy”, a dla innych są kompletnie obce. Jeśli jesteś w tej pierwszej grupie, prawdopodobnie to artykuł nie dla Ciebie 😉

Ktoś Ci podpowiedział, że reklamy Google Ads to fajne narzędzie, że reklama w sieci jest skuteczna, że od razu Twoja strona będzie widoczna na pierwszej stronie wyszukiwarki, że będzie tanio, a do tego otrzymasz od Google 200 zł na start! A finalnie Twój biznes wygeneruje natychmiast olbrzymie profity. Brzmi zachęcająco. W sieci jest mnóstwo poradników dla początkujących, do tego jest ogólnodostępny support Google – w formie zarówno pisemnej, jak i telefonicznej. To nie może być trudne – myślisz sobie. Uruchomię pierwsze reklamy w wyszukiwarce z pomocą konsultanta Google Ads i pozostaje tylko czekać na spektakularne efekty. Bardzo optymistyczny scenariusz, ale czy rzeczywiście tak jest? Niestety nie. Samo uruchomienie reklamy technicznie nie jest aż tak trudne i może się odbyć za pośrednictwem wsparcia Google, choć wsparcie w tym zakresie jest czasowo ograniczone. Żeby reklama w internecie była skuteczna, wymaga wielu ustawień oraz stałej optymalizacji. Warto więc powierzyć przeprowadzenie kampanii reklamowej w ręce agencji interaktywnej lub agencji SEM. Dlaczego?

  1. Wiedza

Agencje interaktywne, szczególnie te posiadające status Google Partners, mają stały dostęp do szkoleń oraz informacji o nowościach w systemie Google Ads. Ponadto opiekunowie kampanii posiadają certyfikaty potwierdzające poziom wiedzy i umiejętności, wymaganych do zbudowania efektywnej kampanii reklamowej w wyszukiwarce, sieci wyszukiwania czy też w sieci reklamowej Google.

  1. Doświadczenie

Jak wiadomo – człowiek uczy się na błędach. Twoja pierwsza w życiu zbudowana kampania być może nie będzie zasługiwała na owacje na stojąco. Tylko doświadczony SEMowiec stworzy kampanie wykorzystującą wszystkie dostępne i dostosowane do potrzeb reklamodawcy narzędzia i możliwości. A poza tym, mając na koncie mnóstwo skutecznych kampanii dla różnych branż i klientów, już dawno nauczył się na błędach 😉

  1. Narzędzia marketingowe

Przed wyborem kanałów i typów reklamy w Google należy przeprowadzić wnikliwą analizę. Wykorzystanie kilku różnych narzędzi daje garść najważniejszych informacji i nadaje specjaliście SEM odpowiedni kierunek.

  1. Czas

Czas jaki należy poświęcić na przygotowanie dobrej kampanii Google Ads rozkłada się na:

analizę branży, rynku, słów kluczowych, strony www lub e-sklepu, budowę reklam w Google, efektywny copywriting, regularną opiekę i wiele innych. Sama optymalizacja ustawień zajmuje kilkanaście do kilkudziesięciu godzin miesięcznie. Jeśli nie masz doświadczenia w działaniach SEM, to z pewnością czas może być znacznie dłuższy. Dzięki wsparciu specjalisty od reklamy w Google czy agencji SEM oszczędzasz czas, a więc oszczędzasz pieniądze!

  1. Pieniądze

To prawda – za zlecenie poprowadzenia kampanii specjalistom SEM musisz zapłacić. Jednak wybierając sprawdzoną agencję interaktywną masz pewność, że pieniądze wydane na reklamę bezpośrednio mogą przełożyć się na przychody Twojej firmy. Jeśli wybierzesz rozwiązanie DIY, najprawdopodobniej stracisz czas, i pieniądze wydane na Google Ads, nie pozyskując nawet jakościowego ruchu na stronę.

  1. Dodatkowe rekomendacje

Podejmując współpracę z dobrą agencją SEM prawdopodobnie otrzymasz dodatkowe rekomendacje dotyczące Twojej strony www, wizytówki Google Moja Firma, a może też propozycje pozyskania ruchu innymi kanałami niż reklamy Google Ads.

Reasumując – jeśli chodzisz do dentysty, a nie wyrywasz zęba przy pomocy nitki i klamki, to powierz prowadzenie kampanii w Google w ręce specjalistów od SEM czy też wyspecjalizowanej agencji interaktywnej!

Źródło:  Quality Factor – agencja interaktywna SEM SEO 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here